Varför ska vi alltid lägga oss i?

Något jag många gånger funderat på är varför människor hela tiden lägger sig i djurens liv, vi kan t.ex. ta idag när jag prövade tvillingkopplet på hundarna.

Självklart trasslade de in sig titt som tätt, men jag kan ärligt erkänna att jag inte lyfte ett finger för att hjälpa dem ur trasslet, och vet ni vad? De klarade det utan problem, utan gruff och bråk.

Många gånger så börjar hundar bråka när vi lagt oss i, de kan inte tolka vårat språk, och missuppfattar det hela och det blir bråk.

Ett annat exempel är att så fort någon ser en hund kortar man upp hunden koppel och tvingar dem gå nära en, självklart spänner sig hunden till 100% och börjar undra, vad är det för farligt vi kommer möta nu?

Med min hund gör jag så att han får ha långt koppel ända fram tills själva mötet, då kortar jag upp honom så att han inte har chans att hälsa.... Och det funkar hur bra som helst utan gruff eller annat.

Då jag prövat att korta upp tidigt spänner han sig och börjar småmorra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0