Anklagad för vanvård

På ett hundforum  kan man idag läsa om ett inlägg från en medlem som är anklagad för vanvård och djurskyddsmyndigheterna har omhändertagit några av denne persons djur. 

Jag har väldigt svårt att tycka synd om denna människa i dagsläget, eftersom i regel så brukar det dröja alldeles för lång tid innan myndigheterna agerar och tar hand om djur som blivit vanvårdade. Så för att dessa djur ska omhändertas bör familjen i regel fått saker som de ska åtgärda innan djuren omhändertas, och om inte detta görs eller om det är fara för livet för dessa djur så tas djuren om hand.

Så hypotetiskt sätt borde det betyda att de har haft djurskyddsmyndigheten hos sig tidigare och att de fått saker som de ska åtgärda som de inte har gjort och nu väljer dem att ta hand om djuren, vilket jag tycker är helt rätt! För man ska inte ha djur om man inte kan ta hand om dem!

Så därför blir jag fruktansvärt irriterad när sånna människor gråter ut på ett forum, när jag ändå vet att det oftast dröjer bra länge innan djurskyddsmyndigheterna väljer att omhänderta djur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0