Dog news

Idag ska jag faktiskt tipsa om en blogg som jag INTE tycker om. Denna blogg heter Dog News, min första tanke är, men gud vad roligt att få veta saker inom hundvärldens nyheter, men detta stämmer inte för fem öre. 

Dog News rapporterar ibland om någon ny rolig hundaccecsoar som har kommit ut på marknaden, men för det mesta är det bara en enda lång följetong om hur mycket människan bakom bloggen inte tycker om s.k. kamphundar! Och ibland kan ett litet litet litet inlägg om pomeranian slinka in..

Detta irriterar mig något så fruktansvärt när man bygger upp en hel blogg om att man inte tycker om s.k. kamphundar! Många gånger så är det faktiskt ägaren som "gör hunden", självklart så har dessa hundar för många många många år sedan avlats till kamp, och de generna finns kvar till viss del, Men ingen hund är ond av naturen utan de har för det mesta "blivit som du umgåtts". Så det är inte hundens fel.

Och varför rapporterar man inte om alla de fruktansvärt mysiga och snälla s.k. kamphundar?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Kan inte annat än att hålla med dig, visst blir man trött!

2008-07-30 @ 00:42:39
URL: http://eydimork.bloggagratis.se/
Postat av: BM

Hej, du har en mycket intressant blogg med sund inställning till djuren. Visst är det vi människor som ställer till de största problemen för våra stackars djur. MVH BM :)

2008-08-12 @ 10:45:38
URL: http://bmdressyrblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0