Är du rädd för vargen?

På Vovve's hundforum så diskuteras det just nu Varg.
Om man är rädd för att gå i skogen, nära vargrevir/vargar.
Och personligen är jag inte ett dugg rädd för vargar, för jag är rätt säker på om VI låter dem vara, så låter DE oss vara...
Självklart så är det inte trevligt om en varg skulle anfalla, och då är det troligen en väldigt sjuk varg eftersom en normal inte skulle göra så. Och om detta sker så var det väl helt enkelt meningen... Jag tänker inte och vill inte gå och vara rädd för att gå ut i skogen och njuta av Sveriges vackra natur.
Men om man bor nära ett vargrevir så får man väl vara försiktig med att släppa hundarna lös, eftersom en hund kanske vargar skulle anfalla. Det känns lite "naturligare" på nått sätt.....

Vad tycker ni? Är ni rädda för att vistas ute pga Varg?


Kommentarer
Postat av: Natalie R

Nu har jag ingen större anledning till att vara rädd för något rovdjur där jag bor (Stockholm) men när jag har varit uppåt i landet så är det inte vargen som skrämmer mig, björnen tycker jag är betydligt obehagligare.



Att jägare skjuter av varg gillar jag med andra ord inte alls, bortsett från de få gånger det handlar om djur som inte längre är skygga vill säga. Varg på tomten hade jag nog inte blivit så glad över om jag bodde så med hund.

2008-07-20 @ 11:59:38
URL: http://www.tricolordogs.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0